Урок №11
Тема. Правовідносини
Мета: продовжувати роботу з термінами в історичному та інтеграційному варіанті;формувати навички аналізу нормативного документу, аналізу різних джерел інформації за темою, виховувати повагу до законодавства власної держави, розуміння необхідності його дотримання.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: малюнки, таблиці, підручник, карта.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Завдання
Наведіть приклади відносин, які регулюються нормами права.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Робота в малих групах
Завдання
Довести, що наведений приклад є ілюстрацією правовідносин, назвати підстави їх виникнення, вид та визначити елементи.
а) Громадянин А. позичив громадянину Б. п'ятсот гривень.
б) Між трудовим колективом та керівництвом підприємства укладений колективний трудовий договір.
в) Громадянин В. був затриманий міліцією під час спроби викрасти автомобіль.
ІV. Фізична хвилинка.
Практична робота
Клас розподіляється на групи. Кожна група пропонує свій приклад правовідносин, доводить, що це дійсно правовідносини, і пояснює, на якій підставі вони виникають. Інші групи вказують вид та елементи.
V. Закріплення вивченого матеріалу
Завдання
1. Доведіть, що існування тієї чи іншої системи права пов'язане з історичним, культурним, політичним розвитком даної держави.
2. Що таке правовідносини?
3. Назвіть елементи складу правовідносин.
4. Доведіть, що правовідносини охоплюють всі сторони нашого життя.
5. Наведіть приклади правовідносин, в яких беруть участь юридичні та фізичні особи, та визначте в них елементи складу правовідносин.
6. У наведених прикладах визначте, у який спосіб проявилися правоздатність та дієздатність
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал підручника.