Субота, 11.05.2024, 00:28
Вітаю Вас Гість | RSS

Ласкаво просимо до країни права!

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Made By Yevhenyi

Головна » 2014 » Травень » 28 » 9 клас. Як ми використовуємо наше громадянство?
22:30
9 клас. Як ми використовуємо наше громадянство?

Урок 10.2

Тема. Як ми використовуємо наше громадянство?

 

Мета уроку:

На цьому уроці ви дослідите характеристики громадянства в конституційній демократії. Громадяни іноді не погоджуються з тим, яка повинна бути їх роль. Це ваше право у вільному суспільстві вирішувати як ти бажаєш здійснювати права і обов’язки громадянства. Що ти вивчив в цьому тексті і в інших джерелах про конституційну демократію, допоможе тобі у прийнятті рішень. Як ти поводитимешся як громадянин також буде залежати від твоїх власних інтересів і здібностей.

Коли ти завершиш  цей урок, ти зможеш оцінювати, приймати і захищати позиції щодо ролі громадян в конституційній демократії.

 

Поняття, які слід знати.

 

громадські цінності,                                        уповноваження

принципи, вміння,                                            найбільше щастя

можливості                                                        найбільшій кількості

громадянські права                                           політична дія

цивілізованість                                                  політичні права

спільне добро                                                     соціальна дія

 

Як громадяни в конституційній демократії відрізняються від тих, які знаходяться в диктаторській або тоталітарній державі?

 

В різні часи історії і в різних місцях громадянство означало різні речі. Тоталітарні країни і диктатури посилалися на те, що вони правлять громадянами – хоча вони були полишені прав і обов’язків, з якими пов’язують американське громадянство. Ваша роль як громадян в конституційній демократії відрізняється у багатьох відношеннях від ролі громадянина, який живе при необмеженому чи деспотичному управлінні. В той час, як пасивна покірність і беззаперечна вірність (лояльність) вимагається необмеженими режимами, очікується, що громадяни конституційної демократії  повинні бути критичними і активними членами політичної громади (суспільства). Громадяни конституційних демократій повинні мати обмірковану вірність (лояльність) і дотримання закону, які ґрунтуються не на беззаперечній повазі (шанобливості) до влади. Критика уряду може здійснюватися по праву і, можливо, навіть по обов’язку, не підкорятися законам, які ви думаєте є несправедливими законами – рух за громадянські права дає цьому сучасний приклад.

 

            Що ти думаєш?

 

  1. Чи була коли-небудь непокірливість виправданою формою політичної участі? Наведіть два приклада, щоб підтримати свою позицію.
  2. При яких обставинах, ви думаєте, громадянин в представницькій демократії має право порушувати закон? Поясніть свою позицію.
  3. Якою повинна бути відповідна реакція уряду на того, хто по причині совісті (сумління) порушує закон?
  4. Ви погоджуєтесь з словами (висловлюванням) Томаса Джефферсона, що “маленьке повстання” час від часу є корисним (здоровим) для цієї системи? Якщо так, яку форму могло б мати маленьке повстання? 

 

 

Які права і обов’язки мають громадяни?

 

Так як ви обговорюєте ( розглядаєте) права громадянства, важливо розрізняти громадянські права і політичні права

  • ·         Громадянські права захищають нас в нашому приватному житті від свавільних і несправедливих дій уряду ( влади).
  • ·        Політичні права дозволяють нам приймати участь в нашому власному управлінні.

Негромадянам, які живуть в цій країні гарантуються ті самі громадянські права, що й громадянам; а політичні права є те, що в значній мірі визначає наш статус громадян. Ви повинні бути громадянином, щоб здійснювати право голосу чи служити в уряді.

Багато з наших прав означають і відповідні зобов’язання. В здійсненні наших прав, як окремих громадян, ми повинні поважати використання іншими громадянами тих самих прав. Деякі зобов’язання є законними, які нав’язуються законами, і з якими звичайно погоджуються. Наприклад, ми маємо зобов’язання підкорятися закону, включаючи ті закони, які вимагають від нас платити податки, служити в журі присяжних і відповідати іншим зообв’язанням, які допомагають уряду діяти ( працювати).

Більшість з нас погодиться, що ми також маємо певні моральні зобов’язання, як громадяни. Наприклад, деякі доводять, що ми маємо обов’язок, також як і право голосувати. Хоча навіть закон більше не вимагає, щоб американські громадяни виконували військову службу, багато американців вважають, що це обов’язок – захищати власну країну чи допомагати їй в інших надзвичайних ситуаціях.

 

                                    Що ти думаєш?

 

  1. 1.      Як твердження Вольтера “ Я можу  ненавидіти, що ти говориш, але захищатиму до смерті твоє право сказати це” відноситься до відповідальності (обов’язків)  громадянства?
  2. 2.      Чому важливо висловлюватися про права інших, навіть якщо ваші власні права не наражаються на небезпеку?

 

Чому нам слід бути ефективними громадянами?

Філософія природних прав і класичний республіканізму дає різні відповіді на це питання.

 

Філософія природних прав наголошує на виборчій(необов’язковій) природі громадянства. Кожен громадянин має вибір чи залишатися громадянином США. Кожен громадянин володіє певними природними правами і головна мета уряду – захищати ці права. Вибираючи уряд, щоб захищати ці права, громадяни слідують своєму власному інтересу (користолюбству), щоб бути впевними, що уряд зробить (виконає) свою роботу. Ми приділяємо увагу тому, як добре люди, яких ми обираємо правити нами, виконують свою роботу. Ми приймаємо в цьому участь як громадяни, тому, щоб гарантувати, що уряд справляється зі своїми договірними зобов’язаннями з нами, як окремими індивідуумами.

 

Класична республіканська філософія, з іншого боку, наголошує на нашому обов’язку перед суспільством в якому ми народилися чи натурализовались. Класичний республіканізм наголошує на спільному добрі  (громадянському добробуті) і на обов’язку кожного громадянина служити добру всієї громади. Громадянство вимагає, щоб ми ставили це загальне (спільне) добро перед нашим власним користолюбством (егоїзмом)(власним інтересам), особливо, коли вони вступають в конфлікт.

 

На практиці, звичайно, американська громадська традиція включає обидві концепції громадянства. Одним із постійних викликів з якими ви, як громадяни, стикаєтеся – це вміння (відносити) розбиратися для себе в конфлікті між спільним добром і власним інтересом в багатьох різних ситуаціях.

 

                                   Вправа на розвиток критичного мислення

 

Примирення між спільним добром і власним інтересом

 

Ваш клас розділіть на маленькі групи, щоб обговорити питання конфлікту між благом всього суспільства і індивідуальним користолюбством (власним інтересом). Обговоріть і займіть позицію по питанням в кінці цієї вправи. Будьте готовими поділитися своїми думками(поглядами) з класом.

Конфлікт між спільним благом (добром) і власним інтересом – не єдина проблема, з якою ви стикаєтеся, як громадяни. Іноді важко вирішити, що в дійсності є спільним добром, а що – власним інтересом. В деяких ситуаціях спільне добро може бути цілком зрозумілим, як наприклад, потреба захищати громаду від злочинців, іноземних ворогів чи забруднення повітря. В інших ситуаціях, проте, громадяни сильно сперечаються, що є спільним добром і якими шляхами потрібно служити йому. Наприклад, деякі доводять, що закони, які строго обмежують діяльність людини в екологічно чутливих регіонах - є необхідними, щоб зберегти майбутнє здоров’є (благополуччя) наших природних ресурсів. Інші заявляють, що така обмежувальна політика може наразити на небезпеку економіку і може порушувати права власності.

Не завжди легко знати, як наші індивідуальні вигоди задовольняються. Те, що може здатися власною вигодою негайно ( в близькому майбутньому) не буде нашим найкращим інтересом у віддаленому майбутньому. Деякі аспекти цієї проблеми піднімаються в наступних питаннях.

 

  1. Чи є спільне добро найбільшим щастям найбільшої кількості? Якщо так, що означає ця фраза? Чи повинна найбільша кількість вимірюватися принаймі 51% чи процент повинен бути вищим? Яка була б небезпека у визначенні спільного добра у відповідності до цього принципа?
  2. Чи є спільне добро тією метою, яку всі люди в цій країні поділяють? Якщо так, як ми взнаємо, що являють собою ті цілі?
  3. Якщо ви вважаєте, що ви і ваші співвітчизники не можуть дійти згоди по питанню, що є спільне добро, чи слід вам тільки переслідувати свій власний інтерес і забути про те, що є добром для всіх? Які тут могли б бути альтернативи ( можливості вибору)?

Що нам потрібно знати ( зрозуміти), щоб стати дійовими ( корисними) громадянами в конституційній демократії?

 

Якби це не визначалось, ефективне використання прав і обов’язків в конституційній демократії вимагає певних переконань, зобов’язань і вмінь. Вони можуть бути описані наступним чином:

 

Громадянські цінності. Вони виражають наші найбільш фундаментальні переконання про призначення уряду в суспільстві і цілі, які ми очікуємо, уряд мусить досягти. Вони є ідеалами, які виражені або які маються на увазі в деяких головних документах нації, включаючи Декларацію про Незалежність і Преамбулу до Конституції. Вони включають такі ідеали, як гідність особистості, рівність і справедливість. Хоча ми, як громадяни могли б не погоджуватися про значення і відносну важливість кожної окремої цінності, ми поділяємо широку (загальну ) згоду про їх значимість у визначенні кінцевої мети суспільства, яке ми встановили.

 

Громадянські принципи. Вони можуть бути визначені як принципи уряду, що найкраще сприяють суспільству реалізувати свої громадянські цінності. Серед цих основних принципів є принцип законності , верховенство народу і свобода слова. Такі принципи визначають наше зобов’язання перед конституційним урядом і демократією.

 

Громадянські вміння. Вони описують здатності, які нам потрібні, як особам, щоб допомогти реалізувати громадянські цінності і примусити громадянські принципи працювати. Щоб бути ефективними громадянами, ми повинні мати знання про історію нашого уряду і як він функціонує. Ми також повинні розвинути наші інтелектуальні здібності: аналітичні вміння для вирішення проблем, і комунікативні вміння, щоб висловлювати наші погляди і розуміти погляди інших.

 

Схильність до громадянства. Ефективне громадянство не можливе, якщо ми не приймемо ці диспозиції чи особливості поведінки, які підтримують громадянську культуру у вільному суспільстві. Така культура залежить від терпимості, справедливості, поваги до поглядів інших, і відданості правді. Слово “ цивілізованість” передбачає порядність і чесність, що є суттєвим

( важливим) для конституційної демократії.

 

 

Що ти думаєш?

  1. 1.    Як ти вважаєш, що повинно бути принципом обов’язків доброго громадянства?
  2. 2.    Чи означає громадянська відповідальність, що громадяни не тільки мусять коритися  законам, але й повідомляти владу про порушників закону? Наприклад, якщо ви побачили друга чи знайомого, який краде в магазині, чи ви морально зобов’язані повідомити про нього чи про неї?
  3. 3.    Які аргументи ви можете навести, щоб переконати друга чи однокласника стати більш активним громадянином?
  4. 4.    Які засоби слід використовувати добрим громадянинам, щоб сприяти його чи її власним соціальним і політичним поглядам?

 

 

Що ми маємо на увазі, вживаючи слово “ уповноважування”?

 

Розвиваючи усвідомлену відданість цінностям, принципам і диспозиції нашої громадянської культури і здобуваючи знання і вміння, які необхідні, щоб відігравати роль в ній, ми стаємо “уповноваженими” громадянами. “Уповноваження” – це слово, яке ми іноді вживаємо сьогодні, щоб описати здатність “зробити наш голос почутим” в громадських справах. З уповноваженням кожен з нас знає, що ми маємо можливість бути ефективними громадянами, коли виникає потреба і можливість.

 

Ви маєте більше уповноважень, ніж ви можете уявити. В 1991 році, коли наша країна святкувала 200 – річницю Білля про Права, група учнів старших класів в Північній Кароліні виявила, що їхній штат ніколи не ратифікував 24-ту поправку, яка відміняла виборчий податок та інші податки, які використовувалися, щоб дискримінувати афроамериканців. Як проект, учні дослідили (вивчили) законні необхідні умови для ратифікації. Потім вони звернулись з петицією до законодавчого органу Північної Кароліни, щоб формально ратифікувати цю поправку. Учні відвідали капітолій штату і лобіювали своїх законодавців. Після того, як законодавчий орган прийняв поправку, учні доставили офіційне повідомлення про ратифікацію до Вашингтону, де вони презентували її архіваріусу Сполучених Штатів. Через цей шкільний проект, учні продемонстрували своє уповноваження громадян.

 

            Як ми вчимося бути ефективними (дієвими) громадянами?

Громадянство у вільному суспільстві не завжди легка справа. Свобода вимагає від нас жити впевненими в собі індивідуалами, думати про себе, вирішувати свої власні проблеми, справлятися з непевністю і змінами, і допомагати і поважати інших.

Громадянами стають, а не народжуються. Як античні греки і римляни, батьки-засновники покладали велику важливість на роль освіти в підготовці кожного покоління до громадянства. Ваша освіта допомагатиме забезпечити вас знаннями і вміннями, щоб ефективно діяти як громадяни в конституційній демократії. Практичний досвід є таким же важливим у підготовці американців до громадянства, як і формальне навчання. Американці вчаться вмінням громадянства через багато можливостей, щоб приймати участь в громадянських справах.

Ми починаємо процес навчання бути громадянами в ранньому дитинстві. Вдома і в класі, ми починаємо думати про себе, висловлювати свою власну думку (погляд) і поважати погляди інших. Через таку діяльність, як учнівське врядування, шкільні проекти, спорт, і клубну діяльність та діяльність в громаді, ми починаємо здобувати вміння командної роботи, організації та обговорення (дискусії). Тобто, багато якостей, які потрібні нам для громадянства, починають розвиватися рано в нашому житті.

 

Як ми практикуємо наші права і обовязки громадян?

 

У вирішенні проблем нашої громади і нації, ми маємо різні можливості. Ми можемо долучатися до  соціальної діяльності або до політичної діяльності. Звичайно, ми можемо вибирати обидва види діяльності. Наприклад, маючи справу з проблемами злочинності в громаді, ми можемо приєднатися до чергування у своєму мікрорайоні. Також ми могли б організувати інших членів громади представити цю проблему міській раді у спробі долучити більше поліцейських на чергуваннях на вулицях. Перший приклад – це приклад соціальної діяльності, другий – приклад політичної діяльності. Ці два напрямки діяльності не є взаємовиключними. Ми можемо вирішити долучитися до обох в той самий час. Одне з питань, яке ми повинні вирішити як громадяни – це як кожну окрему проблему найбільш ефективно вирішити. Рішення, яке ми приймаємо, залежить від нашого аналізу проблеми, нашої оцінки можливих рішень, і наших власних цінностей. Вироблення цих рішень лежить в основі практики відповідального громадянства.

 

Вправа на розвиток критичного мислення

Дослідження відповідальностей громадянства і вирішення, як вони можуть бути здійснені.

В сучасній міській і сільській Америці, насильство, яке здійснюється молодими людьми, притягує все більшу соціальну і політичну увагу, також висвітлюється по телебаченню і в пресі. Статистика свідчить, що випадки молодіжного насильства не збільшилась за останні 10 років, але смертельні випадки – збільшились. Більше молодих людей носять зброю і використовують її як засіб вирішення суперечок чи для залякування інших.

 

  1. Яку відповідальність ви, як громадяни, маєте, щоб сприяти здоровій політичній і соціальній політиці, яка спрямована на те, щоб зменшити чи попередити насильство?
  2. В яку соціальну діяльність ви, як громадяни своєї школи і громади, можете бути залучені, щоб допомогти попередити цю проблему?
  3. В яку політичну діяльність ви можете залучитись?
  4. Які цінності і інтереси, ви думаєте, є важливим для вас, як громадянина, щоб сприяти у зв’язку з попередженням насильства молодими людьми?

 

Повторення пройденого матеріалу

  1. 1.      Як би ви описали роль громадян в конституційній демократії?
  2. Як міг би класичний республіканець пояснити обов’язок бути активним громадянином? Як міг би філософ природного права пояснити цей обов'язок?
  3. Як би ви визначили поняття “спільне благо (добро)”? Чому люди мають намагатися сприяти спільному добру, замість своїх власних інтересів?
  4. Що таке громадянські цінності, громадські принципи, громадські вміння і громадська схильність?
  5. Як би ви пояснили різницю між “соціальною дією” і “політичною дією”?
Переглядів: 698 | Додав: Yevheniy | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Перегляди сайту
счетчик посещений